HTML

usa adventures

84 nap usa körut --- 12610 merföld --- rengeteg elmeny

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • szutyokmutyi: hello. szamithatsz majd a bövitett valtozatra. meg fogom csinalni, de meg nem tudom mikorra. valos... (2011.06.04. 13:10) hazaerkeztem
  • nylonparaszt: hu, nem illesztenel be a macskarol ide egy fotot? nem baj ha nem sajat :) (2011.05.18. 09:56) st augustine beach SP
  • szutyokmutyi: azert volt olyan ismerös ;) (2011.05.04. 15:28) yellowstone
  • szutyokmutyi: @nylonparaszt:lehet, hogy örökre. na jo azert nem, de bizti hosszabb idöre mint 10 perc. szelmente... (2011.05.02. 16:03) utban yellowstone fele -- bruneau dunes SP
  • e-mail: Szevasz nagy utazó! Rég jelentkeztem,de azért követem az utadat,kicsit veled utazunk!.:) Jól néz k... (2011.04.29. 21:46) oakland part 5

Címkék

2011.04.19. 07:42 szutyokmutyi

yosemite

a heten ingyenes national park week van. elvileg tudtam, mert emö mar idöben szolt, de akkor is jo egyszerüen fizetes nelkül termeszetet latni.
yosemite közeleben (30merföldre a bejarattol) talaltam egy youth hostelt. mara esöt mondott, igy ezt valasztottam. nagyon szimpatikus hely,  kis 8 fös bungalow-kal.




2.nap
kivalasztottam a legolcsobb kempinget($5), amelyik nem tudom mitöl ilyen olcso, mert eleg központi helyen van es szuper kilatas. hatranya, nincs zuhanyzo, de a dragabb kempingekben sincsen, legalabb megint magamra veszek egy kis mocskot. annal jobban esik majd a zuhany. :-)
a kocsibol kötelezöen minden elelmiszert es italt ki kell venni es egy mackobiztos helyre be kellett zarnom. ugy latszik ejszaka vendegek jönnek.

a tervem a legnagyobb vizeses megtekintese. egy turautvonal vezet ide (kb. 5km), nem olyan hosszu, de eleg meredek. en ugy lihegtem, egyszerüen ugy latszik nem jo a kondim. pöcsös kis gyerekek elözgettek meg. de azert felmasztam, meg ha többször meg is alltam. megerte a faradtsagot. olyan gyönyörüseg tarult elem, nem igazan lehet elmodani vagy leirni.
holnapra sajnos megint esöt mond, de akkor is maradok meg minimum egy napot.





3.nap
eleg koran elindultam egy masik turaszakaszon, amelyik nevada fall-nal vegzödött. az idöjaraselörejelzes sajnos stimmelt. el kezdett esni. egy jo hegymaszos turaszakasznak neztem elebe. a szokasos turazos szerkomat vettem fel, terdnadrag + pulover + szeldzseki. egy idö utan havas terepen kellett atvergödnöm. igazi kaland. a fenykepezögep nagy objektivat a kicsi narancssarga törülközöbe szoktam csavarni, aztan ugy bele a hatizsakba. muszaj volt a törülközöt a fejemre csavarni, mert mar csurom viz volt a hajam a fejem meg majdnem megfagyott.
persze nem kell hangoztatnom, gyönyörü reszeken jartam. teljesen vizesen es atfagyva kb. 4 ora elteltevel megint lenn voltam. mar utközben forro rozmaring olajos fürdöröl almodoztam. bementem a visitor centerbe es megtudakoltam kempingezök hol tudnak zuhanyozni. 5 dollarert van a curry-village-ben. nagyon jol esett. ha mar itt vagyok ebben a villagben, ugy gondoltam körülnezek. jol tettem. egy kandallos, jo meleg, szabad wi-fis közössegi helyet (lounge) talaltam. kinnt sajnos zuhog az esö. elmentem a boltba, vettem sört, es elvezem a kandallo meleget.

egy feka csavo mellettem odaszol, hogy nagyon szuper a dorkom. hol vettem? san francisco. uh, hat ö is san franciscoi hat megis hol? market street-en valaszolom magabiztosan. :-)





4.nap
egesz ejjel szakadt az esö es sajnos most is idöközönkent elered. tegnap este a kempingben a tabortüznel meg ment egy kis dumaparty a szomszedokkal. az egesz völgyre raszallt a köd, olyan kisertetiesen nezett ki, akar egy horror filmben. miközben ott aldogallunk a hegyek felöl hatalmas robaj. elöször azt hittem mennydörges, de aztan mondtak a pajtasok, hogy kölavina.
bizakodom, hogy majd kitisztul, esetleg kibujik a nap es ezert maradok meg egy napot. jo kis izomlaz van a labamban, szerintem ma hegymaszas nem fog menni, sik terepen nezek körül. gyönyörü napsüteses napom volt. egy rövidebb szakaszon turazgattam, ahol meg is pillantottam egy ilyen kölavina altal sujtott területet. rossz voltam, mert le volt zarva, de en azert bementem. no risk no fun. :-)
lekerült a bajuszom. mar nagyon zavart, en nem is ertem a bajuszos embereket. egy ilyen bajusz szerintem zavar az evesben, az ivasban, az orrfujasban es neha meg az orrodat is csiklandozza, raadasul nagyon ritka az olyan ember akinek jol all. (pl. sam elliot, tom selleck)
nagyon sok helyre ki van tablazva a mackokkal kapcsolatos elövigyazatossag. az egyik helyen mackot morcos abrazattal rajzoltak meg. most aztan mar felek töle.
a lounge mellet mindjart volt egy pizzeria stand. rendeltem pizzat es kaptam egy csipogot,amelyik majd szol ha kezs a pizza. visszamentem a lounge-ba es csipogot, piroslot söt meg vibralt is hogy kesz a pizzam. feltetnek kertem ra canadian bacont meg pepperonit. nem tudtam, hogy a pepperoni az kolbaszt jelent. de igy is jo volt, csak hianyoltam rajta a csipös pfefferonimat. amerikai tipusu, vastag tesztas.







3 komment

Címkék: california


A bejegyzés trackback címe:

https://myusatrip.blog.hu/api/trackback/id/tr252838791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nylonparaszt 2011.04.19. 08:50:22

ez a joszemiti igazan latvanyosan kezdodik :)

nylonparaszt 2011.04.19. 20:01:36

annyira viccesen nezel ki bajusszal. ha elszontyolodok, idejovok, megnezek egy ilyen fotot es mar megy is a tenyerembe kuncogas :)
süti beállítások módosítása