HTML

usa adventures

84 nap usa körut --- 12610 merföld --- rengeteg elmeny

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • szutyokmutyi: hello. szamithatsz majd a bövitett valtozatra. meg fogom csinalni, de meg nem tudom mikorra. valos... (2011.06.04. 13:10) hazaerkeztem
  • nylonparaszt: hu, nem illesztenel be a macskarol ide egy fotot? nem baj ha nem sajat :) (2011.05.18. 09:56) st augustine beach SP
  • szutyokmutyi: azert volt olyan ismerös ;) (2011.05.04. 15:28) yellowstone
  • szutyokmutyi: @nylonparaszt:lehet, hogy örökre. na jo azert nem, de bizti hosszabb idöre mint 10 perc. szelmente... (2011.05.02. 16:03) utban yellowstone fele -- bruneau dunes SP
  • e-mail: Szevasz nagy utazó! Rég jelentkeztem,de azért követem az utadat,kicsit veled utazunk!.:) Jól néz k... (2011.04.29. 21:46) oakland part 5

Címkék

2011.04.16. 03:45 szutyokmutyi

san francisco utcain

san francisco elsö pillantasra nagyon szimpatikus. a youth hostelem nagyon központi helyen van, egyetlen gond a parkolas. kerdeztem a recepcios csavot, mondta van parkolohazuk 2 blokkal arrebb. telefonalt es 15 perc mulva jött egy parkoloör, aki elvitte a kis kocsimat. mar most hianyzik, nem igazan voltam meg nelküle. :-) ara: $15 / 24 ora.
amennyire nem tetszett a kaliforniai nagyvarosok közül los angeles, annyira nagyszerü san francisco. altalanos velemeny volt a neten es az utazasi könyvemben is, hogy a cable car-ral muszaj utazni. es tenyleg nagy elmeny. a vegallomasnal megall a "kabelauto" es egyszerüen megforditjak.



ezek az utcak nemcsak a fenykepeken neznek ki meredeknek, jo kis sportolas. nagyon jopofa hazak, talan ezert is tetszik ez a varos, mivel nemcsak felhökarcolokbol all. elöhivtam magamban a "san francisco utcain" cimü sorozat emlekeit. :-)





bementem egy jatekautomatak muzeumaba. jokat nevetgeltem.



cable car muzeumban meg lathato az üzemben levö kabelszerkezet. egyszerü es mar több mint 100 eve ota tökeletesen müködö masina.



idaig el kellett utaznom, hogy meg tudjam ...


reggel meg azon gondolkodtam, hogy gyalog menjek -e a golden gate bridge-hez. gyalog megis többet el at az ember. aztan megneztem a terkepen milyen messze van. tehat felültem a buszra. egy atszallassal tudtam eljutni. persze sikerült az atszallasnal a masik iranyba közlekedö buszra felszallnom (emö biztos nevet es mondja, hat ezt en elöre megmondtam volna :-)). nagyon sok kinai van itt. a buszon rajtam kivül mindenki ferdeszemü volt. a hangszoroban 3 nyelven hangzik el a szöveg: angol, kinai, spanyol.
es ott volt a hid. meglattam es megörültem neki. persze ha mar idaig eljöttem, akkor termeszetesen atsetalok rajta. gyalogosan es biciklivel ingyenes. sok biciklis es sportolo futo emberke is athalad rajta. hossza 2737 meter. ahogy leneztem a hidrol uszkalo delfineket lattam. ;) .
odafele szepen sütött a nap, visszafele aztan egy ködfelhönek köszönhetöen jo hideg lett.




a hidrol jol lehetett latni alcatraz-t. gondolkodtam rajta, atmenjek -e, de az igazsag, hogy annyira nem erdekel, hogy fel napomat es 40 dollaromat erre hasznaljam fel. azert egy fotot meger.

jo hosszu idöt vett igenybe ez a golden-gate kirandulasom. visszaindultam a hostelba, hogy egy jo zuhany felfrissitsen. a szobabol eltünt a törülközöm. nem volt sem markas, sem különleges, megcsak tiszta sem. panaszolom a recepciosnak, kaptam töle egy szallodait.
következö allomasom san francisco kinai negyede (chinatown). a vilag legnagyobb kinai negyede. hat tenyleg olyan mintha azsiaban jarna az ember.


setalgattam az utcak között a fenykepezögepem a nyakamban. egy ilyen elektronikai boltnal behiv egy figura, mondja, hogy szereti  az olyan embereket akiknek jo fenykepezögepük van. felbont egy objektivre valo filterlencset es mutatja, hogy milyen szuper. mutatom neki, nekem mar van egy filterem uv sugar ellen. az nem jo. az öve a legjobb. csinal fenykepet mindharom valtozatban es mutatja a különbseget. teljesen baleknak nezte az embert. valami kis trükk volt benne, mert az ö lampajat, meg a belsö kirakatüveget fenykepezte. siman az enyemmel teljesen szivarvany szinü volt, amikor ratette a szüröt, tiszta kep. mondta ez a szürö elvileg $289 de nekem $89. :-). nem ertette miert nem csapok le erre a kihagyhatatlan ajanlatra.

 

muszaj volt ma mar bevasarolnom ruhazatot. bementem egy olcso ruhazat boltba (ross dress for less). ez amolyan outlet feleseg, markas cuccok jo arban. vettem magamnak egy dorkot + nacit + polot.  a kasszascsajnak nem sikerült szamolnia a polot($10), csak utana vettem eszre. köszi.

mindig furcsa, hogy ennyi varosnal kivanom a termeszetet, egy idö utan meg a sok termeszet lattan kivanom a varosi eletet. nem tudom megmagyarazni magamnak. ugylatszik mindkettöt szeretem. persze mindkettöböl a szepet.

 

körülneztem  haight ashbury-ben a hippi negyedben. a 60-as evekben ebbe a varosreszbe özönlöttek a fiatalok keresve a szabad szerelmet, zenet es drogot. a könyvem azt irja meg most is meg van a negyednek az akkori flairje. igen van, de ezaltal sok a hippi-hajlektalan is. a negyed  a buena vista park es golden gate park között van. egy kicsit besetaltam a golden gate parkba, amelyik a vilag egyik legnagyobb belvarosi parkja.(4.1 km2) jatszoter, baseballpalya, teniszpalya...., muzeumok, japankert, kis tavak, egy halom minden megtalalhato itt.



 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myusatrip.blog.hu/api/trackback/id/tr172829942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nylonparaszt 2011.04.17. 15:31:46

termeszetesen kotelezo foto az uj szerkoban!
süti beállítások módosítása